Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av Terese - 9 augusti 2016 23:21

Tisdag. Min 35-årsdag. Den började med att jag fick sovmorgon. Klockan 9 väckte Momo mig och bad mig komma ner för frukost. Då jag gick ned för trappen möttes jag av tårta, presenter och sång! <3 Underbart!

Både frukost och tårta blev det! Mamma tog sedan Caspian på promenad, pappa åkte till Kungälv för att hämta Marias resväskor och jag städade lite på nedervåningen. Lite senare hjälpte även Caspian till med dammsugningen.

Mitt på dagen åkte vi med Shahla och Naser till ett matställe i Gamlestaden. Där bjöd de oss på persisk lunch - kebab Kobideh! Jättegott och trevligt var det!

Efter maten åkte vi hem till Shahla och Naser i Partille där de bjöd på fika. Shahla hade bakat tårta och jag fick också en present! <3

Här hände något kul - Caspian satt på mattan och vips så reste han sig upp för att gå två steg, helt utan stöd!! Min duktiga kille!

På hemvägen stannade vi på ICA för att handla där vi också hämtade dagens tårta nr.3 som ICA bjöd på då jag fyller år! Väldigt generöst!

Jag och mamma tog bilen till Loppistorget i Floda där jag har hyrt en säljplats från och med denna veckan då de slår upp portarna igen efter sommaruppehållet. Får se hur det går - det är i varje fall alltid skönt att rensa lite!

Under kvällen blev jag sedan bortskämd med en av mina fina presenter jag fick imorse - 30 min vadmassage av mamma, 30 min fotmassage av pappa samt 60 min ryggmassage av Momo (utnyttjade 30 min och har sparat 30 min..). Så fantastiskt! <3

Vilken dag jag har haft!

Av Terese - 9 augusti 2016 20:18

Måndag. Sånt himla trist väder - blåsigt och stundvis regn hela dagen. Efter lunch åkte jag, mamma, pappa och Caspian till Kungälv för att hälsa på Maria. Andreas var på jobbet till 16 så vi tog en tur till IKEA i Bäckebol för att hitta på något under tiden vi väntade.

Tillbaka i Kungälv var vi upp i Andreas lägenhet en stund. Caspian är väldigt mycket för att bjuda just nu. Han hade med sig sina nya favoritkoppar han fått från Otis.

Åt middag på ett nyöppnat ställe i Kungälv. Gustus Gastrobar hette det! Jättegod mat, bra och schysst inredning. Jag åt en fräsch Ceasarsallad.

Caspian var trött och däckade i bilen på vägen hem.

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards