Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

15 mars

Av Terese - 15 mars 2016 19:05

Vaknade strax före sju. Momo hade redan åkt. Idag tog han moppen till jobbet då jag behövde bilen.
Caspian körde runt i gåstolen då jag fixade med frukost och satte igång en maskin med tvätt. Han har blivit riktigt skicklig på att ta sig runt med gåstolen.

Vid kvart över åtta slocknade först Caspian och sedan även jag på filten på golvet i vardagsrummet.

En promenad i solen ner till ICA för inhandling av lite blommor till krukorna på framsidan. Nu hoppas vi nattemperaturen inte går under -2 så de överlever.
På eftermiddagen tog vi bilen hem till lille Samuel med mamma Josefin som är med i vår föräldragrupp. Totalt sex småttingar (1 flicka och 5 pojkar) och sex mammor var vi som träffades.

De bodde i ett jättefint, egenritat hus med en underbar utsikt över Aspen. Tänk denna utsikten från frukostbordet en solig sommardag!

Caspian var helt slut när vi sedan begav oss hemåt igen. När vi kom hem var Momo redan hemma. Det är så skönt att få umgås tillsammans alla tre innan det är läggdags för lillen, att inte vara ensam vid middagen och att vi båda kan säga godnatt till vår lille pojk. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards