Direktlänk till inlägg 8 juni 2016

8 juni

Av Terese - 8 juni 2016 21:21

Onsdag. Ringde barnkliniken nere i centrum för att se om jag kunde få en tid att komma med Caspian som hostat förfärligt under natten. Först sa de nej utan hänvisade mig till Östra Sjukhusets barnakut. Sedan ringde de upp och sa att jag kunde få komma om jag kom på stuts. Förklarade att jag måste promenera då jag inte har någon bil och att jag är nere på 20-30 minuter. Fick till svar att jag skulle skynda mig så jag satte Caspian i vagnen och gick snabbt ner.

Caspian blev lite sur av att hastigt sättas i vagnen och spännas fast. Trots att jag tyckte vi var snabba ner tyckte de vi kom i senaste laget och var först osäkra på om de längre hade tid att ta emot oss. Märkligt. Högst märkligt. Varför ringde de upp och bad oss komma? Och tror de man kan vara där på nolltid - man kan ju inte trolla sig dit!?
Iallafall var det snällt att de klämde in oss och läkaren tog sig en titt på lille C och konstaterade att allt såg bra ut men skrev ut hostmedicin för att lindra hostan. Hoppas det hjälper!
Efter turen ner till centrum promenerade vi hem och åt lunch för att sedan leka och vila. Vi sov tillsammans i sängen på eftermiddagen i närmre två timmar. C sover bara så länge då man ligger intill honom, annars vaknar han efter 20-30 min.
Då vi vaknade hade en nytränad Momo kommit hem. Jag lagade mat och Momo tog med C in i duschen.

Pasta, kyckling, mangosås, mozzarella och tomat. Enkelt men så gott!

Trots lång eftermiddagsvila var vår snutt väldigt trött och somnade strax efter 19.
Sätt ett kors i taket nu! Jag klädde om för att gå ut och träna i trädgården. Fick några övningar av Momo som jag skulle köra tre varv. Hann precis med ETT varv då Caspian vaknade och jag fick gå in. Tyvärr var det galet mycket knott i trädgården som hann bita mig massor under första varvet och efter att ha fått Caspian att somna om gick jag inte ut igen. Jaja, det var ett försök i varje fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 21 december 2016 21:51

Onsdag. Caspi har nu lärt sig att klättra upp i soffan själv och sedan vidare upp på soffbordet. Han tar fler och fler egna initiativ däribland att gå och hämta ritblock och kritor i en av kökslådorna. Så kul att han kan visa vad han vill. ...

Av Terese - 19 december 2016 07:45

Söndag. Caspian väcker mig först 7.30. Momo och Elliot (som jag var barnvakt till igår) sov inne i gästrummet. Tog med mig Caspian ner och strax därpå kom också Elliot. Fixade saffranspannkakor och tände fjärde adventsljuset. Vid niotiden kom Ali öv...

Av Terese - 13 december 2016 21:09

Tisdag. Glad Lucia! Jag har varit ledig idag och klev upp med lillen vid 7.30. Lät Momo sova vidare. Bakade lite saffransbullar direkt efter frukost. Sagolikt goda blev de! Caspian har börjat leka med sina små gosedjur (Babblarna) och han spring...

Av Terese - 6 december 2016 20:51

Fortfarande tisdag. Tänkte dela med mig av ord som Caspian än så länge "kan", snart 1 år och 4 månader gammal. Utöver detta härmar han en del ord och ljud men jag tror inte han riktigt förstår vad de är och betyder. Utöver detta kommer det mycket (ko...

Av Terese - 6 december 2016 16:30

Tisdag. Inga fler dagliga uppdateringar nu när jag har börjat arbeta igen. Skriver när tiden finns och lusten faller sig på. Hann jobba fredag-söndag innan det att Caspian under natten mellan söndag och måndag låg med feber och diarré. Bytte flerta...

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards