Alla inlägg under mars 2016

Av Terese - 23 mars 2016 20:28

Huliganen väcker mig kl.05:50 och gör allt annat än att ligga still i sängen. Han bökar, stökar och klättrar runt. Urgullig men man är ju lite trött vid den tiden!

Strax efter åtta meddelar man på Nyhetsmorgon att det smällt bomber på Bryssels flygplats och det visar sig vara en terrorattack. Skrämmande och hemskt, precis som när det händer överallt i världen, att oskyldiga människor skadas och dödas. Hela dagen sände flera TV-kanaler direktsänt från och om Bryssel.

Zilla njuter av att husse är hemma igen och jag tror att husse njuter minst lika mycket han!

Av Terese - 21 mars 2016 20:20

Idag har vi suttit i bilen hela dagen. Vi lämnade Lerum vid 9 och kom fram till Väddö strax efter 17.30
Fyra stopp på vägen gjorde vi. Caspian behöver "komma loss" då han blir tokig av att sitta fastspänd i bilbarnstolen. Då han sover går det ju bra och sedan har han tålamod att sitta och pilla med leksaker en liiiiiten stund - efter det blir han arg och gormar rejält. Man får försöka lägga dövörat till och stanna på lämplig plats.

Första stoppet blev för lunch och blöjbyte i Brahehus.
Efter detta åkte vi vidare till Mantorp för att besöka Dollarstore som precis som jag hört hade shape:at upp sig rejält sedan den tiden vi bodde nära ett sådant i Gävle. Hade kunnat shoppa loss rejält om det inte vore för att jag ska åka tåg hem nästa vecka.

Efter en timmes skrik stannade vi för mellis och blöjbyte vid Nyköpings bro (som inte är Godis-bro längre).

Sista stoppet gjorde vi vid Roslagsstoppet då vi hade ungefär en timmes resväg kvar.
Nu ska vi stanna på Väddö över en vecka och fira påsk med min familj.

Av Terese - 20 mars 2016 21:37

Tidig morgon med den lille. Vi hann nog vara vakna och stöka i mer än en och en halv timme innan de andra kom ner.

Mamma och pappa tog efter frukosten C på långpromenad idag med.

Efter lite fix och trix begav vi oss hem till Caspians farmor och farfar för att fira det persiska nyåret med resten av familjen.

På eftermiddagen åkte jag, mamma och pappa hem då Momo skulle spendera några timmar i Crossfitboxen.
Vi tog bland annat en promenad till ICA för att köpa färdkost till Caspian inför morgondagen då vi ska bila upp till Väddö.
Jag städade Glenns våning och mamma fixade varma mackor och te. Gott och mysigt. Härligt med mammas och pappas sällskap!

Av Terese - 19 mars 2016 22:23

Gott vårväder och härlig lördag. Fika ute på altanen efter det att mamma och pappa kommit tillbaka efter över en timmes barnvagnspromenad med en snusandes liten en.

Tog sedan bilen till Alingsås. För att fika. Hahaha! Googlade fram stans bästa och populäraste fik och vi hamnade då på Nygrens Café på Drottninggatan.

Lite kik i butiker och strosande på stan innan vi åkte tillbaks hemåt. Solen värmde gott men vinden var lite kylig.

På hemvägen stannade vi på både Lidl och ICA för att handla det som behövdes till middagen - årets första grillning! Momo, som varit hemma under dagen, fick agera grillgeneral.

Min lilla kille var så trött och somnade gott efter dagens äventyr.

Mjölkfria hallonpajer med glass (inte för mig då) och nya Beck-filmen "Vägs ände" fick sätta guldkant till lördagskvällen.

Av Terese - 18 mars 2016 20:28

Lilltussen vaknade vid 6. Fick honom att ligga nöjd och leka en stund i sängen innan det var dags att kliva upp. Även om jag ger honom en leksak och blundar lite för att småsova bankar han mig i ansiktet eller slår leksaken på mig så det finns liksom inget alternativ än att vakna!

Vi fick trevligt sällskap till frukosten och efter det tog morfar med Caspian på en promenad.
Vid 12 hade jag bokad ansiktsbehandling inne i stan. Vi tog bilen in till Göteborg och mamma och pappa drog runt Caspian i vagnen undertiden jag besökte Anna-Karin på Hübners Skönhetsinstitut. En underbar kvinna!

Efter detta en fika inne i Arkaden där Caspian spanade in snygga brudar (på bildskärm) innan vi sedan åkte hem igen.

Caspian blir bortskämd med konstant uppmärksamhet, lek och bus.

Jag lagade lax- och baconlasagne till middag vilket gick hem hos både mamma och pappa. Lite fruktsallad till "åttafikat" då lille C nattats på övre plan.

Av Terese - 17 mars 2016 20:55

Imorse när jag och Caspian stod i duschen plingade det på dörren. Det var inte direkt läge för mig att hoppa ut helt naken med en naken bebis på armen och springa ner för att öppna! Senare, då jag kommer ut med vagnen, finner jag ett paket på trappan adresserat till Momo. Messar honom och han svarar att jag ska öppna paketet för det är till mig. Voilà - ett par skor! Tack min älskling! <3

Har spenderat dagen med att förbereda inför mammas och pappas ankomst - varit en sväng till affären och städat! Dessutom som alltid haft fullt upp med lille C.

På eftermiddagen dykte de upp. Caspian var till en början lite stel och chockad men mjuknade snabbt upp och busade loss. Det märks att han känner igen dem sedan sist!

Oxfilépasta till middag som jag och mamma lagade.

Caspian älskar att få vara nakenfis. Här med mormor innan pyjamasen fick åka på före läggdags.

Av Terese - 16 mars 2016 20:13

Skön och solig vårdag. Promenerade ner till Solkatten i Lerums centrum då jag behövde besöka Apoteket. Tittade också in på TGR och köpte mig en zinkhinksgrupp till färska kryddor.

Kom hem och slängde in skötväskan och "vagnkorgen" (den under vagnen) i tvätten. Var helt prickiga av stänk från vinterns snömodd och slask. De fick sedan torka i värmen på altanen.

Caspian har fått en grej för sig. Varje dag när han åker runt i sin gåvagn tar han sig fram till den enda köksstolen som har dyna och sliter ner den. Sedan åker han vidare. Han tycker inte dynan ska ligga på stolen helt enkelt.

Plutten sov middag på lekfilten på golvet i vardagsrummet. Brås han på sin mamma och morfar tro - kan sova gott lite varstans?

Mamma ringde och berättade att de har bokat höstens resa! Det blir en vecka på Kreta i början av september! Vi är totalt 20 pers som ska åka tillsammans. Så kul!

Bild på hotellet från Fritidsresors hemsida. Life Caldera Beach heter hotellet.
Imorgon kommer min mamma och pappa hit. Underbart!

Av Terese - 15 mars 2016 19:05

Vaknade strax före sju. Momo hade redan åkt. Idag tog han moppen till jobbet då jag behövde bilen.
Caspian körde runt i gåstolen då jag fixade med frukost och satte igång en maskin med tvätt. Han har blivit riktigt skicklig på att ta sig runt med gåstolen.

Vid kvart över åtta slocknade först Caspian och sedan även jag på filten på golvet i vardagsrummet.

En promenad i solen ner till ICA för inhandling av lite blommor till krukorna på framsidan. Nu hoppas vi nattemperaturen inte går under -2 så de överlever.
På eftermiddagen tog vi bilen hem till lille Samuel med mamma Josefin som är med i vår föräldragrupp. Totalt sex småttingar (1 flicka och 5 pojkar) och sex mammor var vi som träffades.

De bodde i ett jättefint, egenritat hus med en underbar utsikt över Aspen. Tänk denna utsikten från frukostbordet en solig sommardag!

Caspian var helt slut när vi sedan begav oss hemåt igen. När vi kom hem var Momo redan hemma. Det är så skönt att få umgås tillsammans alla tre innan det är läggdags för lillen, att inte vara ensam vid middagen och att vi båda kan säga godnatt till vår lille pojk. <3