Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Terese - 20 maj 2016 20:15

En regnig fredag på västkusten. Momo blev hämtad av en kollega imorse så jag har haft bilen idag. Hämtade upp syrran vid pendeln och åkte till Alingsås. Fantastiskt mysig stad och nu har jag lärt mig att hitta där i centrum!
Först gick vi till polisen för att ansöka om pass till Caspian. Till skillnad från i Göteborg var kötiden fem minuter (i Göteborg typ fem timmar). Det var trixigt att få Caspian att titta in i kameran just i samma stund som det fotades. Efter ett par försök blev han otålig och vi fick nöja oss med ett lite halvdant foto.

Strosade sedan till ett jättemysigt café som låg på en liten innergård. Tror det hette "Gårdscaféet" om jag inte minns fel. Är man i Alingsås måste man fika!

Kollade runt i lite butiker innan vi sedan brassade hemåt. Ett litet stopp på ICA på vägen.

Maria fick kämpa lite med matningen. Caspian har börjat med att vägra att öppna munnen ibland då han ska få mat. Däremot om man tar fram efterrättspuré blir det andra bullar! Får försöka luras lite och det brukar allt som oftast gå bra - än så länge! Barn är smartare än man tror, till och med vid nio månaders ålder!

Fick ett väldigt sött brev med posten idag! En stickling av en palettblomma från en gammal kollega (en tjej som jobbade på huvudkontoret i Helsingborg tidigare) så nu ska jag plantera den och hoppas den ska trivas hos mig. Tycker de blommorna är sjukt vackra!

När syrran och jag ses brukar vi oftast antingen kolla på svenska 40-talsfilmer alternativt på någon Astrid Lindgren-film. Idag blev det Madicken. Helt normalt för att vara 40 respektive 35 år! Mysigt om inte annat och Allan Edwall bidrar med många sköna uttryck!

Caspian satt med en liten stund innan han sedan sov middag.
Vid 17 skjutsade vi ner Maria till pendeln och åkte sedan hem för lite middag, pyjamas, mys och slutligen nattning. Caspian somnade innan 19 idag, helt slut efter mycket bus!

Momo kommer hem sent idag då han är ute och käkar och gör något kul med sina kollegor i crossfitboxen (de andra coacherna) så jag får tv-soffan och tv:n för mig själv ihop med ett par vändor upp till Caspian i sovrummet. På en timme har han redan vaknat tre gånger och behövt tröstas för att somna om.... Nu hör jag i "babywatchern" hur han snarkar så nu verkar han sova gott! *tummen upp*

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards