Alla inlägg den 5 maj 2016

Av Terese - 5 maj 2016 21:23

En röd torsdag. Kristihim som den kallas. En väldigt skön torsdag med sol och värme.
Förmiddagen spenderade vi hemma på altanen i varsin solstol (jag och Momo). Först gjorde jag rent våra utemöbler efter vinterförvaringen. Caspian satt i skuggan under markisen och lekte med sina leksaker.

Efter lunch åkte Momo för att träna medan jag och Caspian mötte Malin och Emmet på Aludden för lite picknick och gunga. Caspian älskar att gunga, han skrattar högt och sitter inte still utan skutthoppar av lycka.

Sprang in på ICA på hemvägen och handlade det som saknades hemma inför middagen - vi skulle få grillgäster! Christian, Mikael, Madde och Benji (Crossfitligan) kom och spenderade de sista soltimmarna med oss på uteplatsen. Momo grillade hamburgare och baconinlindade korvar.

Caspian höll sig vaken hela tiden trots att han knappt sovit under dagen. Nyfiken såklart - det är ju spännande med gäster här hemma!

Riktigt mätta och belåtna blev vi alla. Det är ju lätt att peta i sig lite FÖR mycket. Den grillade maten är som allra godast såhär i starten av säsongen.
Gästerna åkte runt 19 då jag nattade lillen.
Nu ska jag avnjuta (!!) de två senaste, nya avsnitten av Game of Thrones. Iallafall ett. Om jag håller mig vaken. :)

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards