Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Terese - 17 maj 2016 19:23

Norges nationaldag! Man får gratulera grannlandet!

Idag hade vi en tid hos BVC på förmiddagen för tillväxtskontroll! Lilleman hade vuxit till 74cm och väger nu nästan 10kg! (9780g) Vuxit 2,5 cm sedan förra månaden. Tydligen är han ganska lång för sin ålder. Inte konstigt det med så ståtliga föräldrar! Eller? ;)

Vi har haft fint väder idag. Lite kylig vind men i lä var det riktigt skönt! Vår uteplats är för det mesta lä vilket är skönt sånna här dagar.
Efter BVC-besöket gick jag och Caspian till Lerum centrum. Mitt ärende var att köpa en tratt för att kunna fylla vår ingefärashot i flaskor men jag sprang på något annat som jag tyckte passade bättre!

Promenerade hem och fick spendera lite skön tid i solen den stunden Caspian sov.

Klippte gräsmattan där kaninburen stod sist då jag gjorde det. Flyttade buren igår och Glenn hade inte ätit så mkt gräs så det behövde trimmas. Rensade lite ogräs (fy tusan så snabbt det växer!) och planterade ner mina två kruk-Rhododendron i rabatten. De har börjat se riktigt ledsna ut så vi får se om de repar sig lite nu eller om jag får slänga dem.
Mer och mer börjar det blomma i rabatten - I love it!

Caspian börjar härmas mer och mer. Just nu är hans favoritord "kvack kvack", "klocka" och "tack tack" som han försöker säga. När som helst på dygnet dessutom.

Skön dag med både lunch och mellis utomhus. Glenn har blivit extra sällskaplig och social sedan han fick flytta ut. Tror han är på bättre humör rent av.

Caspian var supertrött så det blev läggning redan 18.30 Vet inte om han eventuellt börjar bli dålig, han är
himla snorig och kändes varm. Hoppas inte!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards