Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Terese - 3 maj 2016 19:23

Hade tänkt gräva upp häcken mellan oss och vår granne Barbro idag (vi ska sätta staket istället) men det blåste så mycket och var rätt mulet så det var till skillnad från igår inte alls skönt ute. Jag får ta det en annan dag.
På morgonen/fm sken solen och jag promenerade till ICA. Tänkte köpa grillbriketter och kebabspett som de i söndags hade på erbjudande men inget av dem var kvar idag. Snopet.

En go' bild på mina randiga killar från imorse innan det att den stora blev tvungen att åka till jobbet.

Fixade lite "nyttigt" fika till mig o Momo att ha i kylen. 20st dadlar, 3dl havregryn, 2dl mandelmjöl, 6 msk kakao, 5 msk kokosolja samt en skvätt kaffe. Mixas och rullas i kokos.

Caspian sov mitt på dagen en stund i vagnen på altanen efter en kortare promenad. Här nyvaken och lite ledsen.
Fick den stora äran att hjälpa mig med städning av nedervåningen vilket han tyckte var kul. Han gillar dammsugaren av någon anledning - kanske för att den brummar?

Vilken skön känsla med nystädat - speciellt extra mycket rena badrum! Jag har kommit på att jag är precis som mina föräldrar - jag måste fixa med saker varje dag, då mår jag bra. Är det inte städning så är det trädgårdsfix, målning, bakning, tvätt eller något annat man hittar på som "behövs". Har väldigt svårt för att "bara vara" en hel dag. Jag mår inte alls bra då. Jag måste lära mig att koppla av helt enkelt. Slappa i soffan är jätteskönt ibland men allra helst efter att något "blivit gjort". Där är Momo och jag extremt olika men det är kanske bra?! Vi kanske kompletterar varandra? (Eller stör oss på varandra? ;)) Oavsett ska jag jobba på att inte hitta på nya sysslor hela tiden. Citerat Borat med " I relaaax" har man ju gjort många gånger men inte levt upp till det alla gånger. ;)

Mitt under pågående krypträning på eftermiddagen överraskade Momo med att komma hem tidigt. Jättemysigt! Caspian fick bada lite med pappa och både busa och mysa före och efter middagen och innan läggning. Sjukt värdefullt för oss alla tre!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards