Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Terese - 9 maj 2016 12:14

Morgonen började med att Momos kompis Amine kom på pannkaksfrukost. Vid 7.20 plingade hon på dörren, pigg som en liten mört! De skulle båda sedan tillsammans åka till Alingsås för att kolla på en Crossfittävling.

Då de åkt vid halv nio gick jag och Caspian och sov en liten stund för att sedan käka mellis i skuggan på altanen. Underbart och lyxigt att få göra det. Jag vill att detta aldrig ska ta slut (mammaledighet och fint väder).

Vi tog en liten promenad till ICA och köpte lite fika då vi bjudit över Caspians kusiner, fastrar och farmor. De kom efter lunch och stannade hela eftermiddagen. Momo kom också hem tidigare än väntat.

Då alla gått och åkt hem fick Caspian bada lite i sin balja på golvet. Han älskar att plaska och stänka!
Trots handduk blev matta och golv rätt så rejält blött men jag citerar min far och farmor med "Lite vatten har ingen dött av!".

Momo åkte till Partille och tränade och jag nattade lillen, städade ur Glenns bur på vinden och förberedde hans "sommarstuga" (ihopsatt kompostgaller) för en natt utomhus (den första i hans lilla liv).

Sjönk sedan ner i soffan framför de två senaste avsnitten av Unga föräldrar på TV4 play. I den serien är just nu den yngsta mamman 15 år. Blott 20 år yngre än mig och 19 år yngre än vad jag var när vi fick Caspian. Även om det är alldeles ljuvligt att få barn och träda in i rollen som förälder är jag glad att jag levde livet lite och samlade på mig mer livserfarenhet innan jag tog det steget. Vid 15 är man fortfarande ett barn själv och, i min mening, inte redo för ett föräldraskap!

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards