Alla inlägg den 29 maj 2016

Av Terese - 29 maj 2016 21:57

Söndag. Mors Dag.
Caspian väcker mig strax innan 7. Momo, som kom hem sent under natten hade sovit i Caspians rum. Vi gick tillsammans ner i köket där en underbar bukett blommor och ett väldigt sött kort stod och väntade på mig.

Jag fixade frukost till mini och Momo fixade oss varsin smoothie. Vi, som aldrig äter frukost tillsammans numera, satt alla tre tillsammans vid köksbordet.
Sen gick Momo och sov igen. Jag underhöll Caspian fram till 9 då han idag blev trött så jag kunde "natta" honom uppe i sängen. Då han somnat in ordentligt och jag väckt Momo (så han kunde lägga sig intill) fick jag göra mig redo för att även denna dagen fara in till stan för jobb.
Precis som igår jobbade jag fram till 18. På min lunch gav jag mig själv en god Frozen yoghurt för att fira min första Mors Dag.

Då jag slutade jobbet tog jag bussen till Partille där Momo och Caspian spenderat dagen hemma hos Shahla och Naser. Fick några bilder under dagen på hur mysigt de hade det.

Shahla hade sparat mat till mig så jag fick äta då jag kom fram. Fick massor med pussar av Caspian när jag kom. Blir alldeles varm i hjärtat då han blir glad av att se mig komma hem. Det är lycka! Då klockan passerat 19 åkte vi hemåt för att natta lilleman.

När vi kom hem fick vi se en positiv överraskning - staketet mellan oss och Barbro på baksidan var uppsatt. Barbro och hennes son hade fixat detta under dagen. Blev jättebra!

Prismärkte lite loppisprylar inför tisdag då jag ska åka till Floda med mina grejer. Blir spännande att se om det blir någon ruljans!
Imorgon kommer min mamma och pappa och jag längtar väldigt mycket!

Av Terese - 29 maj 2016 21:35

Lördag. Jag har jobbat. Först upp vid 6.30 med en pigg liten pojke som höll igång fram tills strax innan jag blev tvungen att ta mig till tåget - då somnade han tillslut så jag fick väcka Momo som fick lägga sig intill en stund.
Jag tog 10.30-pendeln in till stan för att börja jobba kl.11

Jobbade fram till 18.05 och missade då självklart 18.10-pendeln så jag fick vänta till 18.40 På väg hem från Aspedalens station pallade jag några lupiner. Lupiner påminner mig om min barndoms midsomrar då "vi barn" drog iväg med skrindan och pallade blommor till stången, alltid lite nervösa och spända för att bli upptäckta och utskällda. Precis så kände jag nu med!

Det var underbart att få komma hem och krama om min lilla pojk! Helt galet hur man kan sakna någon så mycket då man bara varit borta över dagen. Caspian hade haft en toppendag där hemma med Momo med både besök och massa lek.
Jag och Momo byttes av då jag tog C och nattade honom och Momo gjorde sig klar för att dra till Amine o Kalle för fotbollskväll (CL-final eller nåt sånt).
Caspian sov oroligt och vaknade flera gånger under kvällen. Jag satt först i soffan, helt slut, och sprang upp och ner stup i ett. Hade ingen energi till att sätta på något kul på TV:n eller ta mig för någon annan syssla. Slutade med att jag gick och lade mig tidigt då jag inte orkade hålla ögonen öppna tillslut. Kroppen värkte och Caspian sover ju bättre med mig bredvid sig. Win win. Zzzzzzzzzzz........

teresemedmera


Läs mer om mig här!

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Another language?

Instagram

   


Ovido - Quiz & Flashcards